Az utolsó tanítási héten nem mindennapi élményben lehetett része azoknak a gyerekeknek, akik diszlexia prevenciós foglalkozásra jártak. Egész tanévben a Lexi című tankönyvből okosodtunk, amelyben Lexi, a kiskutya segítségével tanulták a gyerekek az iskolakezdéshez fontos tudnivalókat. Az utolsó foglalkozáson pedig egy valódi kutyával közösen játszhattunk.
Kovács Kinga gyógypedagógus és Mázli, a terápiás kutyának tanuló beagle elfogadták meghívásunkat és felejthetetlen 45 percet töltöttek velünk. A játékos gyakorlatok előre tervezett, a diszlexia prevenció módszertanát követő feladatokból épültek fel. A gyerekeknek szinte észrevétlenül és játékba ágyazva fejlődött a téri tájékozódása, szerialitása, memóriája és fonológiai tudatossága. A megjelölt fejlesztési területeken túl a szociális kapcsolatokban, az állatokhoz való közeledésben és önbizalmuk erősödésben is sokat jelentett ez a foglalkozás. A kutya a motivációs erőn túl „szociális katalizátorként” is működik, mert megkönnyíti a kapcsolatteremtést a társak között, és az empátia is könnyebben kialakul általa.
Köszönjük szépen az Igazgató úr, Márti néni és a szülők engedélyét, hogy megvalósulhatott ez a kutyás foglalkozás! Kingát és Mázlit pedig az élménydús percekért illeti köszönet! Reméljük, lesz még alkalmunk a folytatásra!
Balázsné Boros Annamária - logopédus